Kask Alpinestars SUPERTECH R10 Carbon Black
Opis
Kask Alpinestars Supertech R10
W zestawie dwa wizjery (jasny oraz ciemny), Pinlock 120 oraz zwyrki.
W wyniku ponad 10 lat intensywnych badań, rozwoju i testów celem rodziny kasków Supertech jest stworzenie najbardziej zaawansowanych, ochronnych i poprawiających wydajność kasków, jakie są możliwe dla motocyklistów na całym świecie. Jest to następstwo lat szeroko zakrojonych badań, rozwoju i testowania kasku wyścigowego Supertech R10 przez Dział Rozwoju Produktu Helmet firmy Alpinestars wraz z legendą MotoGP Andreą Dovizioso oraz zawodnikami MotoGP Jorge Martinem i Jackiem Millerem. W przypadku modelu S-R10 głównym celem projektu było zapewnienie najwyższego poziomu wydajności, zwłaszcza jeśli chodzi o ochronę i nowy poziom bezpieczeństwa. Kask Alpinestars Supertech S-R10 został zaprojektowany tak, aby zapewnić idealne połączenie doskonałej wentylacji, niezrównanego komfortu i możliwie najniższej wagi, bez uszczerbku dla innych elementów. Kolejnym kluczowym elementem, unikalnym dla projektu i rozwoju Supertech R10, jest zaawansowana aerodynamika kasku, z niezliczonymi sesjami w tunelu aerodynamicznym, których celem jest zmniejszenie oporu i zapewnienie optymalnej stabilności aerodynamicznej.
Właściwości:
SYSTEM MONTAŻU A-HEAD
Personalizację i indywidualne dopasowanie kasku Supertech R10 uzupełnia unikalny i opatentowany system mocowania A-Head. System A-Head umożliwia dokładne dopasowanie kasku do preferencji motocyklisty, dzięki możliwości regulacji zarówno wysokości, jak i kąta, pod jakim kask znajduje się na głowie. EPS jest wyposażony w system mocowania A-Head, który pozwala na bardzo specyficzną konfigurację, którą można dostosować do głębokości umiejscowienia głowy motocyklisty w kasku, a także tego, jak daleko jest pochylony kask do przodu lub do tyłu.
AERODYNAMIKA
Opracowany na podstawie symulacji CFD, zweryfikowany w tunelu aerodynamicznym i na torze, kask Supertech R10 jest zoptymalizowany pod kątem niskiego oporu i maksymalnej stabilności aerodynamicznej.
S-R10 był opracowywany w pełnowymiarowym tunelu aerodynamicznym od początku jego rozwoju. Cele aerodynamiczne dotyczące współczynnika oporu w różnych pozycjach głowy, a także stabilność pod różnymi kątami były głównym celem podczas opracowywania kształtu kasku, najpierw szeroko opracowanego za pomocą obliczeniowej dynamiki płynów, następnie zweryfikowanego w pełnowymiarowym tunelu aerodynamicznym i wreszcie na torze. Rezultatem jest kask, który osiąga najniższy poziom oporu i najwyższy poziom stabilności aerodynamicznej przy dużej prędkości w porównaniu z jakimkolwiek innym kaskiem wyścigowym, który testowaliśmy w tunelu aerodynamicznym. To sprawiło, że Alpinestars Supertech R10 jest już najczęściej wybieranym kaskiem przez fabryczne zespoły MotoGP ze względu na najlepsze osiągi aerodynamiczne. Skorzystają na tym również kierowcy szosowi, ponieważ zmniejszą obciążenie szyi przy dużej prędkości i niskim poziomie hałasu powodowanego przez wiatr.
Kask Alpinestars Supertech R10 jest wyposażony w aerodynamiczny spojler Road – opcjonalnie dostępna jest dłuższa wersja wyścigowa – i oba są wyposażone w opatentowany przez Alpinestars system zwalniania z elastycznymi złączami, które pomagają odłączyć spojler od skorupy kasku w razie potrzeby (wypadku).
Istnieją również boczne skrzydełka, które dodatkowo wspierają stabilność S-R10 i poprawiają opór aerodynamiczny. Dodatkowo wizjer kasku posiada turbulatory poprawiające parametry aeroakustyczne. W rezultacie, w porównaniu z wydajnością aerodynamiczną kasku wyposażonego w standardowy spojler szosowy, sam S-R10 jest już najskuteczniejszym kaskiem aerodynamicznym, jaki testowaliśmy, a dzięki łącznej konfiguracji spojlera wyścigowego i skrzydełek aerodynamicznych, uzyskaliśmy osiągnęli redukcję oporu o dodatkowe 4,54%.
WENTYLACJA
Kask Supertech R10 posiada jedenaście punktów wentylacyjnych.
Jeśli chodzi o wentylację i oddychalność, mamy 11 wlotów wentylacyjnych, w tym 3 w osłonie podbródka i 4 na górze kasku, plus 4 wyloty, w tym 2 boczne na szczęce, i 2 w górnej części tylnej części kasku. Te porty wentylacyjne integrują się bezpośrednio ze skorupą kasku za pomocą szeregu kanałów powietrznych przechodzących przez wewnętrzną wyściółkę EPS. W S-R10 powietrze wchodzi przez porty, a także aktywnie krąży wokół głowy motocyklisty poprzez szereg kanałów, a następnie jest usuwane z tyłu kasku.
Górny otwór wentylacyjny wyposażony jest w duży centralny suwak, który kieruje powietrze w dół do czubka głowy dla większego komfortu, a po otwarciu posiada otwory wentylacyjne odprowadzające gorące powietrze z czoła motocyklisty. Pod tylnym spojlerem znajdują się dwa otwory wentylacyjne umożliwiające efektywne odprowadzanie gorącego powietrza. Wywietrzniki pod brodą tworzą dwa otwory umieszczone w przedniej części kasku po bokach mechanizmu blokady wizjera, przy czym każda klapa posiada w narożniku wypustkę, która służy do otwierania lub zamykania otworu wentylacyjnego. Powietrze wchodzące z tego miejsca kierowane jest w stronę wewnętrznej strony osłon, tworząc laminowany strumień powietrza, który skutecznie zapobiega zaparowaniu i zaparowaniu. Dodatkowo otwory wentylacyjne na podbródku służą do odprowadzania wilgotnego powietrza na zewnątrz kasku.
CECHY WIZJERA
Mechanizm wizjera jest wyposażony w metalowe elementy zamka, które zapobiegają niepożądanemu odłączeniu się wizjera podczas uderzeń, blokowane w pozycji zamkniętej przednim metalowym zamkiem.
Wizjer ma dwie unikalne cechy, w tym metalową dźwignię mechanizmu blokującego, która zapobiega niepożądanemu odłączeniu się osłony podczas uderzeń i/lub wypadków, a także obniżoną linię boczną zapewniającą maksymalne pole widzenia, umieszczoną na szczycie i tak już wyjątkowego szerokiego okularu zapewniającego 220 stopni widoczność boczna i 57 stopni w pionie zapewnia wysoki komfort jazdy.
Szyba jest mocowana do skorupy za pomocą mechanizmów bocznych krzywek, umożliwiając jej obracanie i przesuwanie, aby całkowicie uszczelnić ją względem gumowego wykończenia otworu kasku.
Dodatkowo sam wizjer można łatwo wymienić lub zdjąć dzięki bezpiecznemu i niewymagającemu użycia narzędzi systemowi szybkiego zwalniania.
S-R10 jest wyposażony w osłonę klasy optycznej 1 o grubości 3 mm i pokrytą powłoką odporną na zarysowania i zaparowanie.
Wizjer jest wyposażona w wewnętrzne kołki, w których można umieścić PINLOCK 120XLT - 100% MAX VISION, oraz zewnętrzne kołki, aby zamontować zrywki.
WYJMOWANA WYŚCIÓŁKA
Wyściółkę można zdjąć i wyprać. Wykonana jest z materiału antybakteryjnego.
Górna wyściółka - jest zdejmowana i ma regulowaną wysokość za pomocą systemu mocowania A-Head.
Poduszki policzkowe: Poduszki policzkowe są wykonane z wysokiej jakości pianki i materiału, co zapewnia wygodę i oddychalność. Poduszki policzkowe posiadają także system awaryjnego wyciągania, pozwalający na łatwe zdjęcie wyściółki bocznych policzków przez obsługę przytorową i personel medyczny, a także posiadają kanał do montażu systemu hydracyjnego.
WAGA
I wreszcie, jeśli chodzi o wagę, kask Alpinestars Supertech R10 z certyfikatem ECE / DOT / FIM przechyla szalę na imponujące 1540 gramów dla średniej wielkości, zapewniając S-R10 niezwykle wysoką wydajność w zakresie ochrony do stosunku wagi/+.
Konstrukcja:
Zewnętrzna skorupa z włókna węglowego
Homologowana zgodnie ze standardami ECE 22.06, DOT i FIM, konstrukcja skorupy Supertech R10 wykorzystuje wysoce zaawansowaną technologię formowania z kombinacją wielu kompozytów, w tym późniejszą zewnętrzną warstwę carbonu o dużej gęstości 3K, jednokierunkową warstwą kompozytu węglowego, warstwą włókna aramidowego i z włókna szklanego.
Zewnętrzna warstwa węgla 3K o wysokiej gęstości zapewnia doskonałą wytrzymałość i efektywność rozpraszania energii na skorupie.
Jednokierunkowa warstwa kompozytu węglowego (UD) zapewnia znacznie większą wytrzymałość promieniową wokół skorupy, zapobiegając ściskaniu, ale umożliwiając kontrolowane ugięcie w celu zmniejszenia przenoszonej energii uderzenia. A włókno aramidowe i warstwy włókna szklanego
zapewniają krytyczną ochronę przed penetracją.
Ta warstwowa kombinacja kompozytów utworzona przez połączenie wszystkiego razem z zaawansowaną żywicą epoksydową nałożoną już na włókno prepreg, doskonale kontroluje idealną proporcję żywicy do włókna, aby zmaksymalizować wytrzymałość, wydajność mechaniczną i lekkość. Połączenie warstw materiału zapewnia lepsze zarządzanie energią, a także ograniczone ugięcie zewnętrznej skorupy, dzięki czemu energia rozprzestrzenia się szerzej i jest lepiej absorbowana przez wyściółkę EPS.
Unikalna konstrukcja skorupy S-R10 zapewnia niezwykle skuteczną ochronę przed uderzeniami. Dzięki w pełni wyposażonemu, wewnętrznemu zakładowi testowania kasków w najnowocześniejszym centrum badawczo-rozwojowym Alpinestars, firma przeprowadziła wyczerpujący program badań wpływu. Nasze wysiłki badawczo-rozwojowe wykazały, że S-R10 zwraca wyniki w przypadku uderzeń liniowych i ukośnych, które znacznie przekraczają obecne limity normy dotyczącej kasków określone w przepisach ECE 22.06. W przypadku bezpośrednich uderzeń liniowych, czyli uderzeń pod kątem 90 stopni między kaskiem a przedmiotem, S-R10 przewyższa standard o średnią wielkość 37%. Natomiast w przypadku przyspieszeń obrotowych i uderzeń ukośnych, gdzie energia uderzenia pochodzi z kąta innego niż liniowe 90 stopni lub uderzenie prostopadłe pod kątem prostym, S-R10 przekracza standard o 65%.
SKORUPA WEWNĘTRZNA
S-R10 ma cztery skorupy wewnętrzne, takie jak skorupa zewnętrzna i jest dostępny w czterech rozmiarach anatomicznych. Konstrukcja S-R10 została zoptymalizowana, aby zapewnić motocyklistom prawidłowe dopasowanie, co nie tylko poprawia komfort i zmniejsza całkowitą wagę, ale co najważniejsze, poprawia skuteczność kasku w przypadku uderzenia. Pod zewnętrzną skorupą kasku znajduje się ośmioczęściowa wyściółka EPS o różnych gęstościach, o sześciu określonych gęstościach, które są strategicznie rozmieszczone w różnych strefach, aby zapewnić doskonałą absorpcję energii z sił uderzenia rozproszonych na zewnętrznej skorupie, a także ścisłe i wygodne dopasowanie. Wkładka EPS, podobnie jak skorupa zewnętrzna, ma swój własny, unikalny wymiar dla każdego rozmiaru kasku, dodatkowo dostosowując wydajność i dopasowanie kasku, jeśli chodzi o ochronę i wygodę.