• ilość produktów: 0. Wartość 0,00 zł.
  • edycja »

Firmy w naszym sklepie

Produkt dnia

Buty Alpinestars S-MX 5 Buty Alpinestars S-MX 5 599,00 zł 850,00 zł


Kask AGV K-3 SV Pinlock Black Kask AGV K-3 SV Pinlock Black 739,00 zł 899,00 zł


Rękawice Alpinestars GP PRO Rękawice Alpinestars GP PRO 649,00 zł 929,00 zł

Kask SHARK EVO-ONE Kask SHARK EVO-ONE 1 599,00 zł


Kask AGV K-5 S Black Kask AGV K-5 S Black 1 299,00 zł 1 549,00 zł


Kask AGV K-3 SV Groovy Kask AGV K-3 SV Groovy 899,00 zł 1 099,00 zł

Poleć nas

Jak dobrać kask motocyklowy? Poniżej dokładne informacje!

Czy wiesz, że kask motocyklowy to najważniejszy element bezpieczeństwa dla każdego motocyklisty. W chwili wypadku, kask musi zaabsorbować maksymalną dawkę energii z uderzenia, obniżając przeciążenie działające na głowę do poziomu umożliwiającego jej przetrwanie i trwa to tylko 4 milisekundy (dłuższe działanie wysokich przeciążeń powoduje uszkodzenia mózgu). 

Na co należy zwrócić uwagę kupując kask?

1.      CERTYFIKATY – czyli normy pomiaru kasków motocyklowych: europejska ECE 22-05, amerykańska DOT oraz niepowiązana z żadną organizacją rządową norma Snell. 
Oprócz powyższych norm, wszyscy producenci mają swoje normy i standardy. Najbardziej rygorystyczne normy testowania kasków ma japoński producent kasków Arai.

Europejska norma ECE 22-05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) to najszerzej stosowany certyfikat dla kasków motocyklowych na świecie i jednocześnie najbardziej liberalna norma. Pomiar zdolności pochłaniania energii wykonywany jest w pięciu (w przypadku kasków integralnych - sześciu) precyzyjnie określonych punktach pomiarowych. Europejskie standardy nie uwzględniają przeprowadzania dla kasków testów przebijalności.

ECE 1ECE1

Bardziej restrykcyjną normą jest amerykański DOT. Obejmuje on pomiary nie w określonych punktach pomiarowych, ale w większych strefach, które pokrywają dużą część powierzchni skorupy i wykluczają wiele niebezpiecznych rozwiązań takich jak np. siatki wentylacyjne o dużej powierzchni itp. Część testów prowadzona jest przy większych prędkościach. DOT obejmuje także test na penetrację skorupy i większą ilość uderzeń. Dlatego kask, aby spełnić normę DOT musi być mocniejszy, niż w przypadku normy ECE, kaski z tym certyfikatem są często cięższe, bo skorupa musi być bardziej wytrzymała.

DOT2DOT1

Najbardziej restrykcyjną normą pomiaru kasków jest norma Snell. Fundacja Snell to niezależna organizacja non-profit, której celem jest prowadzenie badań nad poprawą bezpieczeństwa kasków. Snell robi podobne badania zdolności pochłaniania uderzenia, jakie stosuje się w testach DOT i ECE, ale ich przebieg jest bardziej drobiazgowy, uderzenie w trakcie testu może odbyć się w dowolne miejsce na skorupie powyżej linii pomiarowej, czyli jeśli kask ma certyfikat SNELL na pewno wypełnia wymagania norm ECE i DOT. Dodatkowo testy Snell sprawdzają wytrzymałość części szczękowej kasku w kaskach integralnych oraz odporności wizjera na penetrację.

smflogo 1
snell1snell2snell3

snell5snell7
snell6

SHARP – jest to norma, w której na ocenę kasku (ilość gwiazdek) ma wpływ również cena i design, nie tylko bezpieczeństwo, które jest kluczowe dla niniejszego opracowania.

 

2.     MATERIAŁ, z którego wykonana jest skorupa kasku ma ogromny wpływ na jego cenę – im droższy i trudniejszy w pozyskiwaniu, tym droższy kask.
Rodzaje materiałów:

LAMINATY - droższa technologia, zapewniająca wyższą wytrzymałość i trwałość kasków

włókno szklane – charakteryzujące się sztywnością oraz wysoką wytrzymałością
Karbon – czyli włókno węglowe, posiadające zaawansowaną strukturę, która jest bardzo wytrzymała oraz odporna na uszkodzenia
Kevlar® - stworzony i opatentowany przez firmę DuPont, ekstremalnie wytrzymały materiał, najczęściej używany w przemyśle zbrojeniowym
Kompozyty – tak określa się mieszaniny laminatów w różnych proporcjach, obecnie to najbardziej zaawansowana technologia produkcji skorup
kasków, dla maksymalnego bezpieczeństwa i optymalizacji wagi kasku, skorupy mogą mieć różną ilość warstw poszczególnych laminatów w różnych strefach.

glowne

TWORZYWA SZTUCZNE – tańsze materiały do produkcji skorup motocyklowych

ABS, poliwęglan, tworzywo termoplastyczne – to mieszaniny tworzyw sztucznych, potocznie zwanych plastikami, zapewniających różne poziomy wytrzymałości i odporności.

  

NA MASĘ KASKU WPŁYWA:
·        Rodzaj tworzywa,
·        Grubość skorupy,
·        Wyposażenie dodatkowe: blenda, otwierana szczęka, wyściółka itd.,
·  W ekstremalnych przypadkach producenci odchudzają masę skorupy w miejscach nie poddawanych badaniu w czasie certyfikacji.

CO DECYDUJE O TYM, JAK ODCZUWASZ MASĘ KASKU:

·   Aerodynamika kasku, czyli czy dobrze będzie sobie radził z oporem powietrza, kask z dobrą aerodynamiką powoduje, że głowa „nie lata” w czasie jazdy i dzięki temu szyja nie jest obciążana,

·     Wyważenie – czyli środek ciężkości kasku musi być położony nisko, wtedy nie są obciążone kręgi szyjne,

·    Wielkość skorupy – im mniejsza, tym lepsza aerodynamika i wyważenie, renomowani producenci produkują nawet do 5 wielkości skorup dla jednego modelu kasku, tak, aby maksymalnie dopasować kask do głowy motocyklisty. Dzięki temu dopasowanie rozmiaru nie opiera się na manewrowaniu grubością wyściółki wewnętrznej i policzków. Dobry kask ma we wszystkich rozmiarach tę samą grubość wyściółki, (lub różnicę nie większą niż 5-10mm).

skorupy

ZADBAJ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO

·        Zapytaj sprzedawcę, z jakich materiałów zbudowany jest kask

·        Dobierz odpowiedni rozmiar kasku i sprawdź dopasowanie kasku do kształtu głowy

·        Przymierz kilka kasków, aby dobrać właściwy rozmiar. Każdy producent podaje tabelę 
z rozmiarami, ale rozmiary kasków u poszczególnych producentów mogą się różnić.

·        Sprawdź różne modele, bo rozmiar to nie wszystko. Skorupy mają różne kształty i każdy model będzie inaczej leżał na głowie

·        Nie oszczędzaj na bezpieczeństwie!

 

Idealny kask:

- dokładnie przylega do głowy

- jest ciasny, ale wygodny

- może uciskać w policzki twarzy, ale nie powinien powodować bólu

- nie może uwierać, uciskać skroni czy tyłu głowy

- nie może ani o centymetr obracać się na głowie

Pamiętaj, że dopasowanie się kasku do Twojej głowy trwa z reguły kilkadziesiąt godzin i na początku może się wydawać, że kask jest zbyt ciasny czy za mocno ściska policzki. Z czasem wyściółka dopasuje się do głowy i wrażenie ciasnoty minie. Niektórzy producenci dają możliwość dokupienia poduszek w innym rozmiarze niż seryjne, co zmniejsza ryzyko niedopasowania kasku.

Kontakt

tel. 666 11 00 22
e-mail: info@4motos.pl

gadu-gadu: 25704834

Salon sprzedaży stacjonarnej

ul. 3 Maja 116, 37-514 Munina
(woj. podkarpackie, Jarosław)

pn.-pt.: 9-17, sob.: 9-13

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Sklep jest w trybie podglądu

Google+

Copyright © 2011-2015 4motos.pl | Sklepy internetowe Shoper.pl

stat4u
Sklep internetowy Shoper.pl